Blog biznesowy

Pełen dobrych pomysłow.

Orzechy i figi suszone
Medycyna

Zdrowie na talerzu

Często mówi się, że jesteśmy tym co jemy i choć brzmi to zabawnie, bo przecież nikt nie zamienia się w kalafiora, czy marchewkę, jest w tym stwierdzeniu sporo prawdy. Cierpiąc na niektóre dolegliwości problemu doszukujemy się w złej pogodzie, nadchodzącym przeziębieniu, czy niewyspaniu, ale rzadko przypatrujemy się temu jak odżywialiśmy się w ostatnim czasie. Powinniśmy większą wagę przywiązywać do tego, czym zaspokajamy głód, gdyż trzymając zdrową dietę jesteśmy w stanie zafundować sobie zdrowie na talerzu.

Podstawowe zasady zdrowego odżywiania.

Maliny z saduPierwszą z najważniejszych zasad, jakiej powinniśmy się trzymać, jest regularność. Spożywając posiłki codziennie o podobnych porach jesteśmy w stanie pomóc naszemu organizmowi uregulować stały tryb dnia. Przykładowo , jedząc codziennie śniadanie o tej samej godzinie, organizm zakoduje, że w okolicach tego czasu zazwyczaj otrzymuje energię, jest przygotowany na proces trawienia i wszystko wykonywane jest sprawnie. W momencie, gdy rozregulujemy ten zakodowany plan możemy spodziewać się problemów ze strony żołądka oraz ogólnego gorszego samopoczucia.

W podstawowe zasady zdrowego żywienia wliczają się także sugestie dotyczące tego, co powinno znajdować się na naszym talerzu.

Nasz organizm będzie bogaty w energię po dostarczeniu mu zdrowych węglowodanów, przykładowo pełnoziarnistego pieczywa lub produktów wykonanych ze zboża. Co więcej, dobrze jest, aby w każdy posiłek wkomponowane było warzywo lub opcjonalnie owoc. Rośliny są doskonałym źródłem witamin i antyoksydantów, dlatego tak istotne jest jedzenie ich w odpowiedniej ilości. Dobrze jest także spożywać nabiał w odpowiedniej, nieprzesadzonej ilości. Doskonałym wyborem będą jogurty z uwagi na zawartość żywych kultur bakterii wspomagających pracę jelit.

Czy jedzeniem można zaleczyć chorobę?

Winogrona z działkiJedzenie oczywiście nie zastąpi nam odpowiednio dobranych leków, czy wizyty u lekarza, niemniej jednak odpowiednio się odżywiając i dodając pełnowartościowe produkty do swojej diety, jesteśmy w stanie wspomóc regenerację podczas choroby, a nawet przyczynić się do jej szybszego wyleczenia. Na pewno każdy zna niektóre domowe sposoby na zaleczenie kataru bądź kaszlu, dlatego poniżej zostało zestawionych parę wskazówek dotyczących tego, co jeść, gdy czujemy się chorzy.

Na przeziębienie doskonałym sposobem będzie spożywanie produktów takich jak imbir, żurawina oraz miód. Imbir działa rozgrzewająco, a także wspiera układ odpornościowy. Dodatkowo, ze względu na swoje drogocenne właściwości jest w stanie załagodzić objawy grypy i bólu gardła. Żurawina z kolei jest skarbnicą witaminy C, zatem jej spożywanie również może pomóc uporać się z przeziębieniem, a także zadziała kojąco na przypadłości związane z układem moczowym. Mieszając żurawinę z miodem i opcjonalnie czosnkiem jesteśmy w stanie stworzyć antidotum na przeziębienie, które spożywane na czczo postawi organizm na nogi.